Strona Absolwentów  TŻŚ  Wrocław
Strona Główna * Strona Stowarzyszenia Absolwent. TZS * Absolwenci z Brücknera 10 * Oficyna TŻŚ * Urzedy ZS Środa, 27 Sierpień, 2014
Zegar & Kalendarz
Solenizanci:
Dzisiejsi solenizanci:
szymanowski

Nadchodzące urodziny:
krzyzak wieslaw29. 8
Mateusz Kwiatkowski31. 8
Grzegorz Bartolik02. 9
arturek04. 9
zwierusinski05. 9
Wydarzenia
PonWtŚrCzwPiSoNie
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Urodziny:

Nawigacja
Strona Główna
Regulamin strony
Forum
Artykuły
Kontakt
Emblematy szkolne
Strefa Pamięci

Wieczna Wachta
Kadra pedagogiczna
Absolwenci
Historia szkoły
Losy Absolwentów
Galeria zdjec TZSWroclaw
Śmieszne teksty
Cyrologia
Galeria
Węzły
Szukaj
HUMOR
FAQ


Pogoda z ICM
Przepisy zeglugowe
Adres Archiwum Szkoły
Stare forum
Książka telefoniczna

Hobby

Teksty Piosenek
Dowcipy
Na grzyby
Zagadka
Quiz- zabawa
Historia szkoły-quiz
Program TV
Chat
Praca
Ostatnie Artykuły
STATEK DOMEM A MATKĄ...
Wspomnienia z praktyk
Jak ja ich pamietam
Moje wspomnienia
Kopi Luwak najdroższ...
Ostatnio komentowane newsy
Spotkanie noworoczne [1]
Urodziny Administratora [4]
Piękny jubileusz [5]
Szczęśliwego Nowego ... [3]
WESOŁYCH ŚWIĄT [3]
Pomocna dłoń dla pan... [3]
W TYM ROKU ODESZLI N... [1]
Dzień Edukacji Narod... [1]
"Wodowanie" w progra... [2]
6 Zjazd Absolwentów [4]
Zjazd Absolwentów 2012 [2]
Posiedzenie Zarządu ... [1]
10-cio lecie "Kapitu... [1]
STATEK DOMEM A MATKĄ... [2]
Apel Prezesa Stowarz... [5]
90-te urodziny dyr. ... [1]
Wielkanoc 2012 [3]
Światowy Dzień Mężczyzn [3]
Zjazd Absolwentów 2012 [3]
Dzień Kobiet [2]
Urodziny Wiesia [4]
Spotkanie nauczyciel... [23]
Urodziny BONDARA [3]
Noworoczne spotkanie... [1]
Spotkanie noworoczne [2]
Nowy Rok [2]
6. rocznica [10]
WESOŁYCH ŚWIĄT [6]
Odsłonięcie tablicy ... [1]
Wielki Pająk jedzie ... [3]
W TYM ROKU ODESZLI N... [2]
Imieniny Sylwii [8]
DZIEŃ EDUKACJI NAROD... [5]
Fotorelacja z zebrania [1]
Absolwent TŻŚ '75 Ry... [3]
PROBLEM [62]
Relacja z "wodowania... [9]
Wodowanie Jungom rów... [14]
BRACTWO MOKREGO POKŁ... [2]
Archiwum Akt Nowych [10]
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Witold Lechowicz
08 lipiec 2014 11:51:46
7 lipca, po długiej i ciężkiej chorobie, zmarł Marian Janota, absolwent TŻŚ z 1975 r. z klasy Vc. Wyrazy współczucia rodzinie zmarłego przekazują koledzy Mariana z klasy Va.

Barbara Zelkowier
22 grudzień 2013 23:38:42
Życzenia Spokojnych, Dobrych Świąt oraz zdrowia i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku Absolwentom i Ich Bliskim składają Basia i Włodek Zelkowierowie

Irena Talik
23 październik 2013 21:49:38
Zbyszku wielkie dzięki za życzenia.

Zbigniew Toporowicz
20 październik 2013 20:52:21
Irena wszystkiego co najlepsze w dniu Imienin zyczy latajacy Pingwin

Irena Talik
17 październik 2013 15:05:58
Tadziu, wszystkiego, wszystkiego najlepszego z okazji Urodzin. Irena, Sylwia i Paweł

Archiwum
Licznik Dnia
Dzisiaj odwiedzono nas:
13169
razy
Witamy


Historia szkoły
Historia szkoły
Kalendarium

 
24.10.1946
Rada Główna Polskiej Żeglugi na Odrze we Wrocławiu podejmuje decyzję o utworzeniu Szkoły Żeglugi Śródlądowej
22.02.1947
Uroczyste otwarcie dwuletniej Prywatnej Szkoły Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu w zastępczej siedzibie przy ul. Na Grobli 30/32. Szkołą opiekuje się Polska Żegluga na Odrze a dyrektorem szkoły był Antoni Gregorkiewicz
 

23.02.1947
Pierwsze lekcje, data przyjęta jako początek działania szkoły o wydziałach nawigacyjnym i mechanicznym
14.04.1947
Przeniesienie siedziby szkoły do przydzielonego przez władze miasta budynku przy ul. Siemieńskiego 16.W budynku tym mieści się również internat
20.02.1948
Na wniosek Polskiej Żeglugi na Odrze Minister Oświaty podnosi stopień organizacyjny szkoły z dwuletniej na trzyletnią
3.04.1949
Przeniesienie szkoły do nowej siedziby przy Alei Brucknera 10. Internat mieści się w siedzibie szkoły i częściowo w przydzielonym szkole budynku mieszkalnym przy ul.Toruńskiej 71

1.01.1950
Upaństwowienie szkoły i zmiana nazwy na "Państwowa Szkoła Żeglugi Śródlądowej ". Kończy się opieka nad szkołą Polskiej Żeglugi na Odrze. Szkoła staje się szkołą resortową ministerstwa Komunikacji pod bezpośrednią opieką Okręgowej dyrekcji Dróg Wodnych we Wrocławiu
26.02.1950
Szkołę opuszczają pierwsi absolwenci
1.09.1950
Cykl nauki skrócono do dwóch lat, szkoła nadal kształci nawigatorów i mechaników
31.05.1951
Trzy i dwuletnie Państwowe Szkoły Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu i Elblągu stają się szkołami resortowymi Ministerstwa Żeglugi, gdzie powołano Departament Szkolenia Zawodowego sprawujący nadzór pedagogiczny nad szkołami. Szkoła w Elblągu jest od roku szkolnego 1948/49 kontynuatorką Szkoły Żeglugi Śródlądowej powstałej 12.02.1946 r. w Warszawie.
1.09.1951
Szkoła o dwuletnim cyklu nauczania przyjmuje nazwę Zasadniczej Szkoły Żeglugi Śródlądowej. Jednocześnie szkoła staje się szkołą jednowydziałową. Kształci tylko mechaników w tym również drugi rocznik z Elbląga, gdzie kształcą się nawigatorzy.
31.08.1952
Zasadniczą Szkołę Żeglugi Śródlądowej opuszczają pierwsi absolwenci
15.10.1952
Państwową Szkołę Żeglugi Śródlądowej opuszczają ostatni absolwenci
Styczeń 1953
Decyzja Ministerstwa Żeglugi o likwidacji Zasadniczych Szkół Żeglugi Śródlądowej oraz o utworzeniu jednej szkoły na średnim poziomie we Wrocławiu
15.06.1953
Kończy pracę w szkole wielce dla jej rozwoju zasłużony Antoni Gregorkiewicz. Na stanowisko dyrektora powołano Michała Ślepczyńskiego, który pełni funkcję w czasie wakacji.
1.09.1953
Rozpoczyna działalność czteroletnie Technikum Żeglugi Śródlądowej. Naukę rozpoczynają uczniowie w trzech klasach na wydziałach:
- służby pokładowej,
- obsługi maszyn statków rzecznych
- eksploatacji portów i floty rzecznej
Technikum współpracuje z Zasadniczą Szkołą Żeglugi Śródlądowej, w której kontynuują naukę II klasy wydziału nawigacyjnego ze zlikwidowanej szkoły w Elblągu. Dyrektorem szkoły zostaje późniejszy długoletni nauczyciel historii Stanisław Waszczyński
1.11.1953
Funkcję dyrektora obejmuje Jerzy Baczyński
1.04.1954
Początek zbiorowych praktyk zawodowych uczniów na udostępnionym przez P.P. Żegluga na Odrze statku o nawie "BP-52". Dotychczas uczniowie odbywali praktyki na statkach przedsiębiorstw żeglugowych
26.06.1954
Zakończenie działalności Zasadniczej Szkoły Żeglugi Śródlądowej
15.09.1954
P.P. Żegluga na Odrze przekazuje szkole barkę parową "BP-52", która służy szkole do zajęć praktycznej nauki zawodu.
15-20.11.1954
W szkole odbyła się narada przedstawicieli Ministerstwa Żeglugi i Przedsiębiorstw Żeglugowych. Podjęto decyzje o zakresie rozbudowy szkoły
23.04.1955
P.P. Warszawska Żegluga na Wiśle przekazuje szkole bocznokołowy statek parowy "Paweł Finder", na którym uczniowie odbywali praktyki zawodowe do sezonu nawigacyjnego w 1958 r. W 1955 i 1956 r. praktyki zawodowe odbywały się również na barce parowej "BP-52" z P.P. Żegluga na Odrze i na statku parowym, bocznokołowym "Zbigniew" z Okręgowego Zarządu Wodnego w Szczecinie
1.09.1955
Kończy pracę w szkole dyrektor Jerzy Baczyński, nowym dyrektorem zostajeJózef Wąsik. Do klasy I nie przyjęto uczniów na wydział eksploatacji portów i floty rzecznej
1.09.1956
Rozpoczyna 26-letnią pracę na stanowisku dyrektora szkoły Tadeusz Cieśla. Początek rozbudowy szkoły, rozpoczęto od budowy internatu
Kwiecień-maj 1957
Pierwsze egzaminy dojrzałości uczniów Technikum Żeglugi Śródlądowej
2.05.1957
Szkoła otrzymuje statek motorowy "Małgorzata Fornalska, na którym uczniowie odbywają praktyki do roku 1961, a później służy do praktycznej nauki zawodu.
31.08.1957
Pierwsi absolwenci Technikum Żeglugi Śródlądowej opuszczają szkołę
1.09.1957
Rozpoczęcie roku szkolnego bez naboru uczniów do klas I.
1.09.1958
Przeniesienie uczniów klas II i IV Technikum Dróg Wodnych ze Szczecina, połączenie szkół i nadanie szkole nowej nazwy "Technikum Żeglugi Śródlądowej i Gospodarki Wodnej" Wznowienie naboru do klas I, wydłużenie nauki do pięciu lat. Szkoła kształci na wydziałach:
- służby pokładowej na statkach rzecznych
- obsługi maszyn statków rzecznych
- dróg wodnych
Likwidacji ulega wydział eksploatacji statków i portów i floty rzecznej. Internat z budynku szkoły zostaje przeniesiony do nowowybudowanej zachodniej części internatu przy ul. Toruńskiej 72, znaczna poprawa warunków pracy w szkole.
Maj 1959
Pierwsi absolwenci wydziału dróg wodnych
15.06.1959
W pierwszy rejs z praktykantami szkoły wypływa statek szkolny "Westerplatte ". Statek ten będzie służył uczniom do 1974 r.
1.09.1959
Rozpoczęcie nauki w klasach I na czterech wydziałach w tym na nowym wydziale gospodarki wodnej o specjalności technologia wody i ścieków. Zakończenie budowy internatu. Organizacja na terenach szkoły prowizorycznych warsztatów szkolnych.
Maj 1969
Szkołę opuszczają ostatni absolwenci 4-letniego Technikum Żeglugi Śródlądowej. Przez następne 3 lata nie będzie absolwentów Technikum
1.09.1960
Wzrost naboru uczniów (sześć klas I). Rozpoczyna się okres największego rozwoju szkoły. Nauka odbywa się na dwie zmiany. Trwa intensywna rozbudowa bazy szkolnej
1.11.1960
Powstaje dwuletnia Pomaturalna Państwowa Szkoła Techniczna Żeglugi Śródlądowej o specjalności technik nawigator Żeglugi śródlądowej.
Słuchacze tej szkoły zostali przyjęci po odbyciu służby wojskowej
13.04.1961
Wodowanie nowego statku szkolnego "Młoda Gwardia". W Remontowej Stoczni Rzecznej we Wrocławiu. Statek zbudowany na kadłubie typowej w tym czasie barki motorowej BM-500, w pierwszy rejs z uczniami wyruszył 1.06.1962 r
1.09.1961
Powstaje trzyletnie zaoczne Technikum dla Pracujących we Wrocławiu, filia w Giżycku z wydziałami nawigacyjnymi i mechanicznymi
25.06.1962
Pierwsi absolwenci Państwowej Szkoły Technicznej
18.11.1962
Uroczystość Przyrzeczenia wszystkich uczniów szkoły. Zapoczątkowanie ciągle trwającej tradycji składania Przyrzeczenia przez nowo przyjętych do szkoły uczniów
5.06.1963
Zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie kwalifikacji zawodowych załóg statków w Żegludze Śródlądowej. przy szkole powołano Komisję Egzaminacyjną na stopnie oficerskie w Żegludze Śródlądowej pod przewodnictwem dyrektora szkoły
31.08.1963
Szkołę opuszczają pierwsi absolwenci Technikum o 5-letnim cyklu nauczania
25.06.1964
Szkołę kończą pierwsi absolwenci:
- Wydziału Gospodarki Wodnej
- Wydziału Nawigacyjnego i Mechanicznego Zaocznego Technikum we Wrocławiu i Giżycku
1.10.1964
Powołano filię Technikum Zaocznego w Warszawie.
 Zakończono budowę warsztatów szkolnych, tym samym skończyły się istniejące od początku działania szkoły trudności związane z praktyczną nauką zawodu
30.12.1964
Ukończenie budowy nowej szkoły, której użytkowanie rozpoczęto od egzaminów dojrzałości w maju 1965r
25.06.1965
Szkołę opuszcza czwarty, ostatni rocznik absolwentów Państwowej Szkoły Technicznej. Odchodzą również absolwenci wydziałów: Drogi Wodne, Gospodarka Wodna. Po ich odejściu powraca nazwa szkoły Technikum Żeglugi Śródlądowej.
1.09.1965
Powstaje trzyletnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa Żeglugi Śródlądowej w zawodzie marynarz żeglugi śródlądowej. Szkoła ta jest kontynuatorką Zasadniczej Szkoły Żeglugi Śródlądowej w Warszawie działającej od września 1962r. do czerwca 1966r. Majątek szkoły przekazano do Wrocławia a uczniowie ostatniej trzeciej klasy kończą naukę w szkole Rybołówstwa Morskiego w Darłowie
1.09.1965
W miejsce oddzielnego kształcenia nawigatorów i mechaników wprowadzono kształcenie we wspólnej specjalności "Żegluga Śródlądowa" szkoła w tym czasie kształci ponad 1000 uczniów, słuchaczy wydziału zaocznego - najwięcej w jej dziejach
1.09.1966
W Zasadniczej Szkole zawodowej dokonano naboru do klasy I w zawodzie monter kadłubów statków rzecznych.
22.09.1966
Uruchomiono centralną kotłownię i zakończono budowę auli i sali gimnastycznej
1.02.1967
Wznowienie działalności szkoły dla absolwentów liceów ogólnokształcących, powstaje Pomaturalna Szkoła Techniczna o specjalności: budowa statków śródlądowych. Szkoła kształci również dziewczęta, działa do roku 1970-71.
1.09.1967
W Zasadniczej Szkole Zawodowej zaczyna się kształcenie w drugim zawodzie stoczniowym: monter maszyn i urządzeń statków rzecznych.
Udostępnienie młodzieży rozbudowanych obiektów sportowych
25.06.1968
Pierwsi absolwenci wznowionej w 1965r Zasadniczej Szkoły Zawodowej
2.03.1968
I Zjazd Absolwentów Szkoły
1.09.1968
Powstaje szkolny teatr poezji „Sylaba 68, który w lata 70-tych odniósł bardzo dużo sukcesów
12.10.1968
Zakończenie rozbudowy bazy szkolnej, oddano do użytku kryty basen
25.06.1969
Kończą szkołę ostatni absolwenci podzieleni na nawigatorów i mechaników a w rok później pierwsi ze specjalnością żegluga śródlądowa.
15.10.1972
Uroczyste obchody 25-lecia istnienia szkoły. Nadanie szkoły imienia majora Henryka Sucharskiego. Zorganizowano z tej okazji rajd turystyczny o nazwie „Ster. Rajdy o tej samej nazwie każdorazowo na innej trasie były organizowane przez 15 lat.
25.06.1974
Szkoła przechodzi pod zarząd Ministerstwa Komunikacji
15.06.1975.
Uroczyste wodowanie i wejście do eksploatacji zbudowanego w stoczni remontowej we Wrocławiu szkolnego zestawu pchanego Westerplatte II.
Zestaw zastępuje wysłużony statek szkolny Westerplatte
1.09.1975
Kolejne wznowienie 2-letniej szkoły dla maturzystów pod nazwą Policealne Studium Zawodowe o specjalności żegluga śródlądowa
25-28.02.1977
II Zjazd Absolwentów Szkoły
30.04-10.05.1977
rejs statku szkolnego „Westerplatte do niemieckiej szkoły w Schonebeck nad Łabą . Rozpoczęcie długoletniej współpracy między szkołami
2.05.-10.06.1980
Praktyka grupy uczniów na Dunaju na statku szkolnym „Buda we współpracy z Węgierską Szkołą Żeglugi w Budapeszcie.
15.05.-30.06.1978
Rejs statku Westerplatte II do Deczina nad Łabą. Początek współpracy z Czeską Szkołą Żeglugi
1.09.1978
Szkoła przyjmuje nazwę Zespołu Szkół Zawodowych Żeglugi Śródlądowej Ministerstwa Komunikacji pod bezpośrednim nadzorem Zjednoczenia Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu. Zespół Szkół tworzą działające w tym okresie: Technikum Zawodowe o specjalności żegluga śródlądowa, Technikum Zawodowe Zaoczne dla Pracujących z filiami we Wrocławiu. Giżycku, Warszawie, Płocku, Kędzierzynie Koźlu ze specjalnościami żegluga śródlądowa, budowa maszyn i urządzeń statków rzecznych; Policealne Studium Zawodowe o specjalności żegluga śródlądowa, Zasadnicza Szkoła kształcąca w zawodach: marynarz żeglugi śródlądowej, monter kadłubów statków rzecznych, monter maszyn i urządzeń statków rzecznych
1 - 31.07.1980
Węgierscy uczniowie odbywają rejs po Odrze na statku szkolnym Westerplatte II
1.09.1980
Rozpoczyna działalność Technikum Wieczorowe dla Pracujących o specjalności budowa statków rzecznych.
31.08.1982
Odchodzi na emeryturę dyrektor Tadeusz Cieśla - właściwy twórca wielkości szkoły
1.09.1982
Nowym dyrektorem szkoły zostaje dyrektor Zenon Brzezowski
1980 - 1990
Trudności w utrzymaniu szkoły wynikające z wielorakich przyczyn. Następuje stopniowe zmniejszanie liczby uczniów i zawieszenie działalności Policealnego Studium Zawodowego (1985 r.) oraz Zaocznego Technikum dla Pracujących (1984-85)
31.10.1983
Przekazanie statku szkolnego Młoda Gwardia do Zespołu Szkół Zawodowych w Kędzierzynie Koźlu. Statek ten pod nazwą "Sucharski" służy nadal tej szkole
1.09.1986
Zorganizowano czytelnię szkolną, która obecnie działa jako Centrum Kultury Informacji i Edukacji Samokształceniowej.
27 - 28.02.1987
III Zjazd Absolwentów szkoły. Uczestniczą również absolwenci ze szkoły w Elblągu
8 - 10.05.1987
W szkole odbył się III Sejmik Młodzieży Przedsiębiorstw Branży Remontu Statków
15.05.1987
Szkoła wchodzi do Rady Patronackiej m/s Wrocław. Zapoczątkowanie współpracy z załogą statku i Polskimi Liniami Oceanicznymi
31.08.1987
Na emeryturę odchodzi dyrektor Zenon Brzezowski
1.09.1987
Absolwent szkoły z 1973 r. Marek Malicki zostaje nowym dyrektorem Szkoły
17- 19.10.1987
Szkoła jest gospodarzem Zlotu Młodzieży Resortu Komunikacji. Uczestniczy młodzież z 70 szkół z całego kraju.
16 - 17.11.1989
W szkole Ogólnopolska Sesja Klubu Publicystów Morskich
1.09.1992
Dyrektorem szkoły zostaje Hubert Adamczyk
Połączenie Szkoły z Zespołem Szkół Zawodowych przy Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego we Wrocławiu. W szkole powstają nowe kierunki kształcenia:
- w Technikum Zawodowych: ochrona środowiska
- w Zasadniczej Szkole Zawodowej w zawodzie: ślusarz spawacz w miejsce dotychczasowego montera kadłubów
1.09.1993
Rozpoczynają naukę klasy I na kierunkach: budownictwo wodne w technikum, ogrodnik terenów zieleni w zasadniczej szkole zawodowej
23.02.1997
50-rocznica istnienia szkoły.
Szkoła liczy ponad 600 uczniów, kształci w następujących zawodach
- technik żeglugi śródlądowej,
- technik ochrony środowiska,
- technik budownictwa wodnego
- technik budowy statków
- marynarz żeglugi śródlądowej
- monter maszyn i urządzeń statków śródlądowych
- ślusarz spawacz
- ogrodnik terenów zieleni
5.05.1997
I część uroczystości z okazji 50-lecia szkoły.
II część - IV Zjazd Absolwentów zaplanowano na październik 1997 r.
5.06.1997
Dyr. Hubert Adamczyk zostaje wybrany na drugą kadencję.
12.07.1997
Powódź tysiąclecia. Zalane i całkowicie zniszczone zostały wszystkie pomieszczenia na niskim parterze: nowe pracownie analizy chemicznej wody i ścieków, gabinety: silników okrętowych i mechanizmów pomocniczych, archiwum szkoły, magazyny, warsztaty szkolne, basen, piwnice, kuchnia i magazyny internatu, boisko i otoczenie szkoły.
W lipcu i sierpniu 1997 r. nauczyciele i pracownicy szkoły społecznie pracują przy usuwaniu szkód popowodziowych.
Z powodu powodzi postanowiono przesunąć termin IV Zjazdu Absolwentów
1.01.1999
Na mocy ustawy Rady Ministrów szkoła przestaje być szkołą resortową i przechodzi pod władze Samorządowe Wrocławia.
1.09.1999
W budynku szkoły rozpoczyna działalność rejonowe Gimnazjum Nr 39
11.05.2001
W szkole odbywa się Sesja Klubu Publicystów Morskich i Dolnośląskiego Zespołu Śródlądowego.
22.06.2001
Kończy działalność Technikum Wieczorowe. Szkołę opuszczają ostatni absolwenci kierunku ślusarz-spawacz w zasadniczej szkole zawodowej.
Wrzesień 2001 - styczeń 2002
Walka o istnienie szkoły; interwencje u radnych wszystkich klubów i opcji politycznych we Wrocławiu oraz posłów: Antoniego Stryjewskiego (LPR), Teresy Jasztal (SLD), Janusza Dobrosza (PSL), Jacka Protasiewicza (PO) i senator Marii Berny (SLD).
18.10.2001
Uchwała Rady Miejskiej Wrocławia ( uchwała nr XL/1337/01 ) w sprawie planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych na terenie Wrocławia.
31.01.2002
Na mocy uchwały Rady Miejskiej Wrocławia ( uchwała nr XLIV/1442/02 ) od 1 września 2002 r., w miejsce ZSZ Żeglugi Śródlądowej, ma powstać Zespół Szkół Nr 1, w skład którego wejdą: XIV LO, Liceum Profilowane, Gimnazjum Nr 39 i Technikum Żeglugi do wygaszenia.
6.03.2002
Obowiązki dyrektora szkoły pełni mgr inż. Andrzej Koc.
10.03.2002
W wieku 63 lat odchodzi na wieczną wachtę Człowiek legenda Szkoły, wieloletni nauczyciel nawigacji inż. Marian Szwarc.
1.04.2002
Na emeryturę odchodzi dyr. Hubert Adamczyk.
20.04.2002
Ostatni, IV Zjazd Absolwentów z okazji 55-lecia szkoły
25.04.2002
Wystąpienie posła na Sejm RP Antoniego Stryjewskiego w sprawie obrony Szkoły Technikum Żeglugi Śródlądowej ( 20 posiedzenie Sejmu RP ).
20.06.2002
Ostatnie posiedzenie Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Zawodowych Żeglugi Śródlądowej.
31.08.2002
Pierwsze w historii szkoły grupowe zwolnienie nauczycieli w związku z wygaszaniem Technikum Żeglugi Śródlądowej.
Na emeryturę odchodzą: Irena Talik, Maria Terebus, Barbara Zelkowier, Grażyna Isańska kierownik warsztatów i Stanisław Partyka kapitan statku szkolnego Westerplatte II.
1.09.2002
Powstanie Zespołu Szkół Nr 14. Dyrektorem szkoły zostaje Aleksander Dobrzycki, zastępcą ds. Technikum Żeglugi zostaje mgr inż. Andrzej Koc, zastępcą ds. Gimnazjum Nr 39 zostaje mgr Włodzimierz Zelkowier.
Likwidacja warsztatów szkolnych.
31.08.2003
Na emeryturę odchodzą: Aleksander Bielawski, Włodzimierz Zelkowier
12.12.2003
Przeniesienie Gimnazjum Nr 39 do przebudowanych na ten cel warsztatów szkolnych.
31.08.2004
Na emeryturę odchodzą: Ewa Jastrzębska, Elżbieta Zaporowska.
1.09.2004
Z uwagi na małą ilość klas zostaje zlikwidowany etat zastępcy dyrektora ds. Technikum Żeglugi, mgr inż. Andrzej Koc zostaje Kierownikiem Internatu.
Styczeń 2005
Obowiązki dyrektora Zespołu Szkół Nr 14 obejmuje Marek Łaźniak
3.03.2005
Dotychczasowy dyrektor Aleksander Dobrzycki zostaje odwołany ze stanowiska. Na stanowisko dyrektora zostaje powołany Marek Łaźniak.
Maj 2005
Ostatni egzamin dojrzałości Matura 2005 w Technikum Żeglugi.
10.06.2005
Ostatnie po 58 latach działalności rozdanie świadectw w Technikum Żeglugi Śródlądowej
29.06.2005
Ostatnia próba obrony Szkoły protest w sprawie likwidacji Szkoły, złożony na ręce Dolnośląskiego Kuratora Oświaty Teresy Kalety oraz Wojewody Dolnośląskiego Stanisława Łopatowskiego, przez Krzysztofa Brzozowskiego i Andrzeja Koca.
31.08.2005

Ostateczna likwidacja Technikum Żeglugi Śródlądowej.

 

 


 


Opracowanie: Irena, Sylwia ,Paweł Talikowie
 z-Heaven Theme by zszywak Powered by PHP-Fusion v6.01.3 Š 2003-200411395582 Unikalnych wizyt